Julmarknad 27 november 2016

Nedräkningen har börjat. Den 1 advent 2016 (27 november) klockan 11:00 öppnar portarna till årets marknad. Vi håller igång till ca 15:30.

På Julmarknaden kan du hitta julstämningen redan till första advent. I våra marknadsstånd dignar det av godsaker och svenskt hantverk. Julkransar, blomgrupper, vantar, sylt, marmelad, julgodis, hembakat bröd m.m.

Nyheter på årets julmarknad

En ökad kvalitet på vinster i lotterier och tävlingar. Vad sägs om en Marc by Marc Jacobs klocka skänkt av Åkerströms, en Regndroppsbehandling eller en ansiktskur från Shanticenter, presentkort från Målarmästarens färgbutik, Itrim, Svedmyra Hälso- och skönhetsvård, fina kockböcker från Brasserie le Rouge eller varför inte ett barnkalas eller laserdomebiljetter skänkta av Laserdome Farsta/Hägersten? Fler fina vinster är på väg och kommer att presenteras underhand på den här eller en liknande sidor om julmarknaden.

Julmarknaden får besök av Ballongkatten som gör figurballonger efter barnens önskemål. Jojo-showen är också tillbaka, likaså SturebySKs bollkickartävling. Det går också att designa sin egen julkula, virka mormorsrutor eller pyssla en julklapp i pysselstationen. Det finns också en station där en kan prova på programmering, eller

Salong Mix finns på plats och klipper luggar till julmarknadspris. Det går också att köpa brända mandlar eller våfflor, allt för julstämningen ska bli på topp. Du kan också köpa en fin kokbok och få den signerad av författaren, Susanne Hovenäs.  I loppisen säljs nu också kläder av finare kvalitet.

Vi tar Swish, på alla stationer.

Hyr marknadsplats

Är du intresserad av att sälja egna saker under julmarknaden? Vi hyr ut marknadsplats utomhus för 250 kr för föreningar och privatpersoner, 400 kr för företag. För klasser i Sturebyskolan är priset 100 kr. Hyr marknadsplats

Sälja sportutrustning

Skridskor, pulkor, skidor, pjäxor, overaller, ja allt du kan tänka dig under tema vintersport. Sälj det på provision i sporthörnan. Du får behålla 80% av priset. Sälj vintersportutrustning.

Insamling till julmarknaden

Vill du vara med och bidra till en härlig dag på julmarknaden? Hjälp oss att få ett brett utbud av grejer att sälja under dagen. Du behöver inte ha barn i de arrangerande klasserna för att få bidra. Alla gåvor tas tacksamt emot inför dagen. Insamling

Övriga marknadsstånd

Som alltid finns möjlighet att både fynda julklappar på det utökade hantverksbordet, i lotterierna eller på den stora loppisen. Passa på att bunkra med hemlagat julgodis och bakverk och andra delikatesser, fixa julpyntet och samtidigt ha kul! Pröva lyckan i fiskdammen, ta en fika med vänner och låt barnen måla ansiktet.

Sprid gärna inbjudan vidare till alla som gillar julen, eller som ändå vill komma ner och köpa en korv eller på annat sätt stödja de arrangerande klasserna på Sturebyskolan

Det känns viktigt att hålla traditionen levande för befintliga och blivande 6:or och 9:or. Kom och delta!