Kvällsvandring

Skapa en tryggare och bättre miljö i närområde för gammal som ung genom nattvandrarverksamhet. Gruppen planerar för nattvandringen i området. Tar fram listor som klasserna följer under året. Svarar också på frågor kring nattvandring.

• Anna Falk

Cykeldagen

Planera arrangemanget kring föräldraforums cykeldag. – Ett arrangemang som syftar till att öka trafiksäkerheten runt skolan, informera om cykelsäkerhet och bidra till att barnen i de arrangerade klasserna (2:or) får in pengar till sina klassresor.

Julmarknad

Planera arrangemanget kring föräldraforums traditionella julmarknad 1 advent. – Ett arrangemang som syftar till att äldre som yngre elever får arrangera nåt kul tillsammans, att det skapas en trevlig mötesplats i området och att barnen i de arrangerade klasserna (5 eller 8) kan få del av vinsten till sina klassresor. Julmarknaden är en mötesplats för alla i området.

Skutan

Verka som skolans samarbetspartner vid planeringen av mellanstadiefritidsverksamheten på Skutan. Ta ställning till ekonomiska bidrag till mellanstadiefritidsverksamheten.

Vill du också vara med?

Vill du också vara med och diskutera dessa viktiga frågor. Alla föräldrar på skolan är välkomna att delta i mötena eller hänga med i själva gruppen. Det är alltid bra med fler engagerade föräldrar. Intresserad? Skicka ett mail till info@ffsturebyskolan.se så kontaktar vi dig och berättar med om grupperna och vad som hänt sen årsmötet i oktober.

Vill du starta en ny grupp?

Finns det någon fråga som du är intresserad av att driva genom föräldraforums regi eller som du gärna ser att vi driver i större utsträckning, hör av dig!  Vi har ett bra kontaktnät och kan snabbt komma ut med informationen till många av skolans föräldrar. Tillsammans hjälps vi åt att skapa en bra skola för våra elever och barn.