Sedan drygt tio år finns en tradition att Sturebyskolans 5:or och 8:or ordnar julmarknad i skolans vackra aula.  I år går den av staplen söndagen den 26 november kl 11.00-15.30.

Det kommer att finnas möjlighet att hyra en marknadsplats både utomhus och inomhus. Men begränsat med plats inne. Först till kvarn är det som gäller.

En marknadsplats kostar 400 kr för företag, 200 kr för föreningar och privatpersoner. Vi har både platser utomhus och inomhus i mån av plats. Det lönar sig att anmäla intresse snabbt.

Bord finns men i begränsad mängd, finns eget bord är det toppen.

För att inte konkurrera med klassernas café så vill vi arrangörer att eventuell försäljning av ätbara produkter har mer av karaktären av ”gåbortpresent” än fika.

Sturebyskolan är en av Stockholms största grundskolor med ca 1200 elever. Syftet med arrangemanget är att skapa en social mötesplats i området, samla in pengar till skolresor och stimulera samarbete mellan äldre och yngre barn.