Inga fler discon i skolans lokaler

Disco ballDetta kom från skolan idag.

– ”Det har varit struligt flera gånger kring, och efter, discon i skolans lokaler, med ökad arbetsbörda för lärare och skolledning som följd. Därför beslutades det i förra veckan på ett ledningsmöte att inte längre låna ut skolans lokaler för discon.”

Disco har vart ett uppskattad aktivitet för lågstadiebarn som högstadieklasser har arrangerat i förmån till sin klassresa, verkar nu försvinna helt.

4 svar på ”Inga fler discon i skolans lokaler

1. Maria Berglind

Vad tråkigt då detta har varit ett bra sätt att tjäna ihop pengar och roligt för barnen som får gå 🙁

2. Malin Eklöf

Vad tråkigt att det inte funkat! Skoldiscona har ju varit jätteuppskattade bland lågstadiet:(

3. Marina Tjelvling

Jag föreslår att FF tar fram riktlinjer för discoarrangemang som skolan kan ställa sig bakom och testar igen efter de beslutade riktlinjerna, om det kanske funkar bättre? Kanske utse en discoansvarig förälder per stadie? Det skulle ju va trist om det inte blir några fler discon

4. Michael Poijes

Håller med dig Marina. Bestämma vad som gäller och vad som händer om man inte följer reglerna istället för att säga nej till alla.

Kommentarer är stängda.