Julmarknadens marknadsbord

Anmälda marknadsplatser till julmarknaden.

• Barnkläder som hon själv sytt upp i ateljé samt tovade mössor åt barn som vuxna
    Paulina Cassertstedt
  • Julkransar och om vädret tillåter blir det även blommor.
    Suzanne Norling m.fl.
  • Knickers, strumpor, tröjor etc.
    Stureby FF
  • Stickade, virkade och tovade filtar, sittunderlag och andra liknade handarbeten
    Jessica Ahlstrand Carlsson och Rebecca Dahlin
  • Hantverk och bakverk.
    8B
  • Uthyrning av SegWay
    3&5B

Är du också intresserad av att hyra en marknadsplats och sälja egna varor under julmarknanden? När du anmäler ditt intresse för marknadsplats anger du vad du kommer att sälja, ex smycken, broderade handdukar, idrottsgrejer osv. På så sätt kan vi också marknadsföra innehållet i marknadsplasterna via webben. Vill du sälja salamikorvar, då anger du det.

Så här funkar det: Ni hyr en utomhusplats av Julmarknaden. Bord står ni själva för. Ni tar med er de saker ni vill sälja under dagen. Enda restriktionen är att ni inte får sälja sånt som konkurrera med caféet. När Julmarknaden stänger lämnar ni området i det skick ni kom till.

Kostnaden är 250 kr för platsen. Ytan är ca 3 x 3 meter. För klasser på Sturebyskolan är kostnaden rabatterad och kostar endast 100 kr.

Intresserad? Anmäl ert intresse via info@ffsturebyskolan.se

.

Sport och musikhörnan

Sporthörnan har alltid varit en populär station där du som privatperson kan lämna dina urvuxna pjäxor till försäljning. 80% av intäkten går tillbaka till dig. Så kan du köpa din rätta storlek! Sporthörnan brukar vara fylld med spekulanter tidigt, så se till att hänga på låset.

Vad brukar finnas: skidor, pjäxor, skridskor, stavar, hjälmar, sportkläder, fotbollsskor, vinteroveraller, skidkläder.

En nyhet på årets julmarkand är musikhörnan. Tanken är att du ska kunna lämna in olika instrument eller LP/Cd skivor till försäljning, allt på tema musik.

Vi hoppas kunna förmedla: gitarrer, fioler, flöjtar, maraccas, trumpeter, tamburiner, cd och LP skivor och mycket, mycket mer..

För både sport som musikhörnan gäller att 80% av intäkten går tillbaka till dig. Lämna in det du vill sälja dagen innan kl 11-13.  Ju bätte skick desto bättre pris kan du begära. Blir det inte sålt kan du välja att hämta tillbaka dina saker vid stängningsdags. Meddela detta vid inlämning. Det som inte hämtas kommer att lämnas vidare till en välgörenhetsorganisation som i sin tur kommer sälja för att samla in pengar.

Prissätt dina varor hemma och fäst lappen ordentligt med tejp, säkerhetsnål el dyl. Om du vill skänka det som inte blir sålt märker du prislappen med X.

Observera att pengar och osålda varor som inte hämtas vid julmarknadens stängning – dock senast 16.30 – tillfaller klasserna som arrangerar årets julmarknad.

Vill du sälja prylar? Kontakta oss via info@ffsturebyskolan.se så får du ett eget säljnummer att markera sakerna med eller kom ner med prylarna till skolan den 26/11 mellan klockan 11-13 och märk upp med det säljnummer du får på plats.