Nyheter på årets julmarknad

En försmak på innehållet till årets julmarknad i Sturebyskolan, söndagen den 1 advent, 27 november kl 11-16.

Fantastiskt fina vinster i lotteriet

Du kan till exempel vinna en introduktionskurs i ashtangayoga á 850 kr st. (3 sådana priser skänkta av Yogashala/Stockholm). Vi har också fått två vinster skänkta av AVEQIA värde 1195 kr st, inspirationsmatlagning. Gillar du snabba bilar kan du vinna en 10 minuters körning med ferrari eller Lamborghini á 495 kr st. (2 st skänkta av Upp & ner) Senaste bidraget är 20 laserdomebiljetter 2 x 15 minuter skänkta av Laserdome Stockholm. Fler fina vinster är på väg och kommer att presenteras underhand  på den här eller en liknande sidor om julmarknaden.

Julbingo

Utmana kompisar och föräldrar i julmarknadens bingo.

Musikhörnan- instrumentbytardag

Vill du sälja ditt instrument på provision? Upp till 80 % av intäkten går tillbaka till dig.

Musik och bokcafé

Bläddra bland alla böcker och skivor. Ta en fika och njut av sorlet nere på julmarknaden.

Hyr en segway

Ett av marknadsborden hyr ut segway i år. De som redan har testat säger att man svävar fram, känner kraften och farten, men att man ändå har en känsla av absolut kontroll. Det känns naturligt och instinktivt. Har du inte testat tidigare är det ett utmärkt tillfälle att pröva det roliga åket.

Julkransar och blomgrupper är tillbaka

Övriga föräljningsställen påminner om tidigare år. Det kommer att bli en sportbytarhörna, loppisbord, julgodis, hemlagat (sylt, saft, marmelad, hantverk m.m,), barnaktiviteter, fiskdamm, café med fika, korv m.m. Det finns också chans för andra klasser att hyra marknadsplats för egen försäljning. Insamling av gåvor sker under lördagen mellan 11-13. Har du rensat förrådet och vill skänka till julmarknaden, vi tackar för alla bidrag vi kan få. Läs mer om julmarknaden i fliken till höger.

Julmarknadsgruppen