Hitta rätt på cykeldagen

Nu är orienteringstavlan klar. Kartan som visar vart de olika stationerna placeras på skolgården under Cykeldagen med bakluckeloppis.

Kommer du i bil finns en parkeringsplats vid skolans huvudingång. Kommer du cyklandes finns en cykelparkering inne på området.

Tar du med din cykel kan du få den servad gratis av SPORTSON. Ta chansen att se över din gamla hoj som bara står och väntar att få rulla vidare igen.

Mobil verkstad

SPORTSON finns på plats med sin mobila verkstad och erbjuder gratis service på din cykel. Du kan också för en billig peng få hjälp med inställningar av sadlar, oljning av kedjor m.m. i cykeldagens egen verkstad.

Cykeltävling

Kommer du cyklandes kan du utmana kompisen, barnet eller någon vuxen på vem som klarar att cykla saktast utan att tappa balansen i hinderbanan. Bästa tiden kommer att noteras på en tavla nära cykeltävlingen.

Pröva dina vinstchanser

Dra i cykelchokladhjulet och tävla om fina vinster, pröva på cykeltipsrundan eller fiska i fiskdammen med vinst varje gång. .

Vandrande buss eller synpunkter på trafiksituationen idag?

Föräldraforum har också en egen station som gärna tar emot synpunkter från elever, föräldrar och boende om nuvarande trafiksituationen kring skolan. Är du intresserad av vandrande bussar? Har du planer på att starta eller gå med i en sådan buss kan föräldraforum vara länken som förmedlar den första kontakter mellan de intresserade. En stor karta finns uppsatt och där kan man följa vilka bussar som kommer att startas veckan efter. Jämte stationen hittar du också polisen som också kan svara på frågor om trafiksäkerhet.

Två caféer på området

Blir du hungrig kan du mätta magen med en korv, smörgås, toast eller kanske ett köttbullsspett i något av de två caféerna som riggas på området. Det finns också en uppsjö av olika småkakor, kakor och bullar om du hellre vill ta en fika. Hembakat såklart! Toaletter finns i samma byggnad som café cykeldagen.

Fynda, fynda, fynda bland ett stort antal säljare

Cykelbytet hjälper dig att sälja din cykel eller kanske  hittar du en ny cykel eller tillbehör för en billig peng. På den stora bakluckeloppisen kommer det att säljas en uppsjö av olika saker. Vi har idag över 60 anmälda säljare till dagen. Vill du ha en sistaminutenplats? maila ff@svm.se eller chansa och kom ner dirket på morgonen. Finns det plats tar vi emot sista-minuten-incheckningar.

Välkomna till en spännande dag!

Arrangörerna av cykeldagen