Meddelande från FiSS med anledning av Skolpoliserna

Hej igen kära medlemmar
Från två skolor har jag blivit ombedd att sprida information angående hotet mot skolpoliserna. Tack till er båda! Många anser att det är helt galet att lägga ner en verksamhet som har fungerat i 57 år utan olyckor. Andra menar att det inte är eleverna som skall ansvara för andra elevers säkerhet till skolan.
Vad tycker ni?  Vill ni behålla skolpoliserna? Isåfall kan ni fylla i namninsamlingen via länken nedan. (klicka på länken eller klipp ur den och klistra in  i din webläsare)
Är ni osäkra? Kom då till vårt:
Medlemsmöte på Brygghuset  och lyssna på hur andra tänker i denna och andra frågor och kanske ge goda tips tillbaka.
Dag:          tisdagen den 26 april.
Tid:           Från 18.00 – ca 20.30
Plats.         Brygghuset, Norrtullsgatan 12 N
                 (T-bana, Odenplan eller busslinjerna 2, 4, 42, 53 eller 72)

Anmälan:

info@fiss.se eller med vändande e-post senast fredagen den 22/4

Skriv ”Anmälan medlemsmöte” i meddelandefältet.

Ni kan också anmäla er med sms på 0739-847130

Vi ser verkligen fram emot att få träffa er för att byta erfarenheter med varandra.

Vi vill också presentera svaren på den undersökning vi skickat till stadens rektorer angående Föräldrasamverkan.