Julkransar och blomgrupper

OBS! Viktig info angående kranstillverkning på lördag:

Vill du/ni som är elva år eller äldre (elev eller förälder) vara med och tillverka julkransar och julgrupper till årets julmarknad? Tillverkningen startar 13:00 den 12 november.

Anmäl ditt intresse till info@ffsturebyskolan.se senast onsdag den 9 november.

Beroende på hur många vi blir avgör vilken lokal vi ska vara. Lokal meddelas den 10 november till de som anmält sitt intresse.

Ta med till tillverkningen:

Vi har redan plockat ihop några kassar av lingonris och mossa men du får gärna ta med mer så det räcker till många kransar.

Du behöver också ha med dig;

• Grön ståltråd/bindtråd – så vi har varsin rulle att utgå från när vi binder kransen (finns att köpa på t.ex. Bea).

Övrigt som kan vara bra att ha med:

• Tidningar,
  • Plastfolie,
  • Tejp,
  • sidenband,
  • blomkrukor/korgar,
  • annat att dekorera krukor och kransar med.

.

Blommor till inköpspris eller butikspris?

Är det någon som har kontakter på köp av blommor till inköpspris? I annat fall behöver vi betala fullt pris för blommorna i affären och då blir inte vinsten lika hög. Finns det kontakter så hör av dig till marina@tjelvling.se senast onsdag 9/11.