KONFERENSRESA MED FiSS DEN 25/9

VÄLKOMMEN PÅ KONFERENSRESA lördag 25 september 2010.

Föräldraalliansen i Stockholms Stad bjuder på konferensresa! Vi gör detta i samverkan med ”Nätverket Föräldrakraft” som består av föräldrar från olika delar av Stockholmsområdet och med ursprung i olika delar av världen inklusive Sverige. Alla delar vi ett aktivt intresse för barnens uppväxt. Temat denna gång är samarbetet mellan skola/förskola och föräldrar – sett ur olika perspektiv.
Vi kommer att resa med Viking Line med start från Vikingterminalen vid Slussen i Stockholm. Man tar buss från Slussen till Vikingterminalen, den tar c:a 5 minuter. Alla bussar mot Nacka stannar vid terminalen.(Londonviadukten)

Avresa:
25/9 med M/S Isabella kl. 07:45 Vi samlas kl. 7:15 i terminalen.
Hemresa:
25/9 med M/S Amorella kl. 14:25 (lokal tid) och ankomst till Stockholm kl. 18:55
Vi åker på gruppbiljett och räknar med att bli 50 st. deltagare. Vi kommer inte att stanna i Mariehamn, utan vi byter bara båt där.
Under överresan har vi tillgång till konferenssalen. Under hemresan äter vi tillsammans i matsalen.
Tag med giltiga ID-handlingar.

Preliminärt program:

7:45: Samling i konferenssalen.
8.00: Frukost
9.00: Konferensen startar: Presentation av arrangörer och deltagare.
• Våra erfarenheter
• Vad kan jag som förälder göra? Hemma, i skolan, på fritiden…
• Kan man som förälder vara med i skolan och på fritidsaktiviteter?
• Hur vill du att dina barn ska bli bemötta i skolan och på fritidsaktiviteter?
• Vad gör man när barn beter sig illa? Hur ska vi vuxna agera? Kan man göra på olika sätt?

Vi diskuterar både i stor grupp och i mindre grupper.

Kaffe/the, smörgås serveras kl.11.30 och konferensdelen avbryts c:a 14.00 (lokal tid)
Därefter byter vi båt i Mariehamn, äter tillsammans och fortsätter att prata under mer informella former.

Ni är alla mycket välkomna – anmäl er fort för att vara säker på en plats, men senast 10 september till: info@fiss.se med kopia till talal_imam@hotmail.com

Om du skulle få förhinder så kom ihåg att meddela detta till oss.

Varmt välkomna!

Linda Eriksson 0739- 84 7130 e-post: linda.eriksson@fiss.se