Cykeldag med bakluckeloppis 8 maj

Nu är det vår… och vad passar väl bättre än en cykeldag med bakluckeloppis en söndag i maj.

Bakluckeloppisen tar emot ca 60 bilar i år. Är du intresserad av en plats? klicka här.

Vill du träffa en polis, veta mer om cykel- och trafiksäkerhet, fynda ny cykel eller tjäna en hacka på din gamla? Kom då till skolgården den 8 maj. Det finns också en chans att få punkan lagad och rusta din egen cykel för en ny säsong! SPORTSON finns på plats med sin mobila verkstad och servar din cykel utan kostnad.

Det kommer att bjudas på många olika aktiviteter på skolgården. Du kan också vinna fina priser i vår tävling! Eller utmana kompisen eller famijlen i hinderbanan. En dag full av möjligheter..

Kom hela familjen, sätt på hjälmen och besök vårens stora arrangemang!

Läs mer om cykeldagen här

Arrangör är Sturebyskolans föräldraförening. All eventuell vinst från dagen går oavkortat till tvåorna på skolan, och deras kommande klassresor.

Hittar du inte vad du söker hos oss i Stureby så testa den närliggande cykeldagen vid Enskedefältets skola samma dag. Startar 11:00