Varje år så arrangerar klasserna i årskurs 5 och årskurs 8 en julmarknad i Sturebyskolans aula.

Föräldraforums styrelse bjuder in till ett startmöte med informationsträff under höstterminen där föräldrar från alla klasser deltar. Sedan är det klasserna själva som koordinerar och anordnar själva julmarknaden.

Information och tips inför arrangemanget hittar du här.

På julmarknaden finns Café med fika och smörgåsar, loppis och sporthörna, marknadsbord med hantverk, julkransar och godis, lotterier och bokcafé med begagnade böcker. Roliga aktiviteter för barnen såsom ansiktsmålning, fiskdamm, pysselhörna mm.

Även lokala företag och föreningar är välkomna att sälja sina produkter eller visa upp sina verksamheter.

Till vår hjälp har vi företag i vårt närområde som stöttar oss genom bidrag eller lotterivinster.

Vinsten från Julmarknaden delas mellan de arrangerande klasserna. Vinstens storlek är helt beroende av allas gemensamma engagemang. Den blir helt enkelt vad vi gör den till och klasserna försöker att hålla utgifterna nere genom att alla skänker det som säljs och behövs på marknaden.

Vill du hjälpa oss?
Baka, rensa förråden och bidra med gåvor. Har du kontakter till företag som vill visa sig på Julmarknaden eller kan skänka vinster så hör av dig.

Inlämningstider brukar vara:
Lördag före marknadsdagen kl. 11.00-13.00
Sporthörnan, loppis, café, hantverk, godis, delikatesser, lotteri, kreativa aktiviteter.

På marknadsdagen kl. 09.00 -10.00
Endast bakverk till caféet och till försäljning.