5 svar på ”Utskick till alla vårdnadshavare från Martin Widholm

• FF Sturebyskolan

Jag gissar att det är för att man tidigare varit 3-parallellig F-6 och 4-parallellig på högstadiet. Man har då tagit emot elever från de skolor som inte har eget högstadium (Östberga Enskede fältet t ex ). Nu när sturebyskolan är 4-parallellig hela vägen så måste man ju utöka till 5-parallelligt 7-9 för att bereda plats för barnen från andra skolor.

• Kajsa Hammarström

Ja, det kan jag förstå, men varför redan i höst när det redan är trångt på skolan och inga nya lokaler klara redan till hösten gissar jag? Det är bara 3 st 6:or som går upp i höst, alltså kan man ta emot nya elever och ändå fortsätta vara 4-parallellig ett år till. Såklart handlar det om allmän brist på grundskoleplatser i området, men det måste ju till en utbyggnad.

Kommentarer är stängda.