Veidekke, allvarligt tillbud på Bastuhagsvägen, kranbil tippade över gångvägen.

veidekkeChristian Karlsson platschef på Veidekke vill kort informera om att de haft ett allvarligt tillbud på Bastuhagsvägen  på förmiddagen. Kort har vi haft en kranbil som skulle lyfta upp material på taket i den norra delen vid vår byggetablering. Då kranen vred om mot motsatt håll för att hämta material, började kranbilen att tippa mot gångfållan (gångvägen). Allt gick lyckligtvis bra, men det såg nog ganska läskigt ut. Då det är ganska många som lämnar sina barn vid denna tid så är det säkerligen en del föräldrar som sätt detta.

Vi kommer nu att utreda detta samt. skriva en rapport till arbetsmiljöverket.

Hälsningar,
Christian Karlsson
Platschef

När ni lämnar era barn till skolan vill jag be er att välja en annan väg än den vid  Bastuhagsvägen/Bäckaskiftsvägen.
Det är också viktigt att tala med era barn som går själva till skolan, att välja en annan väg.

Elisabeth Meckbach

1 svar på ”Veidekke, allvarligt tillbud på Bastuhagsvägen, kranbil tippade över gångvägen.

1. Benny Inläggsförfattare

Jag undrar vilken annan väg än den vid Bastuhagsvägen / Bäckaskiftsvägen barn som går själva till skolan ska välja?

Kommentarer är stängda.