Komprimerad info från FF-mötet 130903

Föräldraforum SturebyskolanHej alla Sturebyskolan-föräldrar!

Det behövs föräldrar som kan jobba i Trafikgruppen med bl.a. den akut dåliga situationen med bygget! Kom till årsmötet!

Kolla när din klass (4an-9an) nattvandrar detta läsår

Vid årsmötet som är den 1/10, 18.30 i lärarrummet är alla välkomna att rösta fram nya styrelsemedlemmar och föräldrar till nya befattningar. Se status över dessa här

I år är det 5or och 8or som har hand om Julmarknaden. Som det ser ut nu är det bara en 8a som har anmält intresse att medverka. Är det fler 8or som vill vara med? Kom på årsmötet eller kontakta sammankallande personer för denna arbetsgrupp.

Skolan har fått nya stora, fasta innebandymål och efterlyser därför målvaktsutrustning såsom hockeymålvaktshjälm och dyl. Vänligen skänk er gamla avlagda skyddsutrustning till skolan, tack!

Nybildade arbetsgrupper inom FF:

• Påverka politikerna att komma till beslut om vad som måste byggas då Sturebyskolan växer och kommer att växa.
  • Skolans arbete med barn med dyslexi och lässvårigheter.

Här kan ni läsa protokollet från mötet 130903 i sin helhet.