Cykeldagen 2013

Föräldraforum SturebyskolanTack vare ett fantastiskt väder på själva cykeldagen så blev det en riktig folkfest. Vi uppskattar att det kom runt 800 – 1000 besökare.

Här kommer några röster från cykeldagen:

– Det är jättekul här. Jag har cyklat runt och varit med mina kompisar och tittat på BMX-show Jag tycker de killarna som har kört är jätteduktiga.

– Min son har verkligen tagit intryck av det som BMX-killarna sa, att det är tack vare hjälmen som de kan prata med varandra idag – hade de kört utan hjälm hade de inte funnits. När min son kom hem gick han igenom alla sina hjälmar, kikade på bandet och anmärkte om något kändes fel. Sedan cykeldagen behöver man inte säga till om hjälm, han har koll.

En kvinna, som fick information om cykeldagen från tidningen Enskede/Årsta, gav sig ut på sin joggingrunda på söndagen och tog en sväng förbi och blev stående vid cykelförsäljningen. Hon hittade en fin cykel till sitt fyraåriga barnbarn – och bad sin man komma förbi med bilen och hämta. -Så kul med lokalt engagemang! Vad bra ni har gjort med så mycket aktiviteter och olika stationer. Bra med Sportson som aktör också. Jag förstod inte att det skulle vara så stort och välordnat!

En av BMX-killarna sa:  ”Vi har uppträtt på många tillställningar och det här var en av de mest välarrangerade. På de flesta skolor brukar det var mycket mindre, så det är extra kul att vara med här.”

Här kan ni se bilder från dagen: