Rutin för hantering av ogiltig frånvaro

sturebyskolanNY RUTIN FÖR MEDDELANDE OM OGILTIG FRÅNVARO
I december skickade skolan information om det nya system för meddelande om ogiltig frånvaro, som kommer att införas vårterminen 2013. Vårdnadshavare ombads fylla i en blankett med kontaktuppgifter, samt ange vilka alternativ som fungerar bäst för er. Vi vill tacka alla som lämnat in dessa blanketter, vilket högst betydligt underlättar vårt arbete.
När skolan fick information om systemet framgick det att det var möjligt att markera de uppgifter i systemet (t.ex. sms, mail) som inte skulle användas. Tyvärr har det visat sig att denna funktion ännu inte är tillgänglig. Det betyder dessvärre att ni automatiskt kommer att meddelas enligt de uppgifter som finns i Skolwebben.

Vårdnadshavare kan alltså få mail och/eller sms trots att man har angett att man inte vill ha det.
Vi beklagar att systemet ännu inte fungerar men hoppas att ni har överseende med problemet.
Om ni har frågor om ovanstående, hör gärna av er till mig. Skriv ett mail, ange vad det gäller och på vilket telefonnummer ni kan nås, så ringer jag upp så snart jag kan.
Om ni har frågor om informationen i de meddelanden ni får från systemet, var vänlig hör av er till ert barns mentor.

Varma hälsningar
Tobias Svensson
Bitr. rektor åk 4-6

Rutin för meddelande om frånvaro