Pengar till klasskassan? Arrangera julmarknaden 2012!

Enligt beslut i föräldraforum genomförs julmarknaden 2012 av 5:or, 8:or och 9:or. Vi tror att det är bra att redan nu tillsätta den planeringsgrupp som ska hålla i genomförandet. Julmarknaden har blivit ett uppskattat arrangemang som inbringat en rejäl slant till de arrangerande klasserna. Erfarenheter från tidigare år finns nedskrivna och förra årets planeringsgrupp svarar gärna på frågor under resans gång. Det brukar vara ganska givande och kul att jobba tillsammans med de olika årskurserna på det här viset.

Erfarenhetsmässigt tror vi att det bästa är att ha en liten kärnplaneringsgrupp på 3-4 personer och utöver det 1-2 ansvariga per klass som håller i informationen till den egna klassen. Du som har barn som börjar 5:an, 8:an eller 9:an till hösten, hör av dig till föräldraforum (info@ffsturebyskolan.se) om du vill vara med i planeringsgruppen.

Mvh,

FF