Barn och stress

Föräldraalliansen i Stockholms Stad i samarbete med Matteusskolans och Vasa Reals föräldraförening bjuder in föräldrar, lärare, rektorer och andra intresserade till en favorit i repris!

Barn och stress- Frisk och underkänd eller utbränd och godkänd?

Peter Währborg som är en av Sveriges främsta stressforskare, talar om unga människors hälsa och välmående, skolan och jämlikheten.
Vad har skolan för påverkan på barnen? Vilken roll spelar vi föräldrar?

Dag: onsdagen den 16 november
Tid: 18.30–21. 00
Plats: Vasa Reals aula, Karlbergsvägen 15

Portarna öppnas 18.00 då elever säljer smörgås och kaffe till förmån för elevernas klasskassa så kom gärna och mingla med andra föräldrar, lärare och andra intresserade innan föreläsningen startar 18.30

Obs! Föreläsningen är oerhört populär så det är ” principen först till kvarn som gäller – så anmäl dig redan idag!

Anmälan görs med fördel på e-post till: info@fiss.se
Du kan också anmäla dig via sms på 0739-84 71 30
Uppge namn, profession (förälder är bra!) eventuell skoltillhörighet och e-post eller mobilnummer.

Vem som helst på skolan är välkomna att delta. Om du har möjlighet att gå, berätta gärna nåt kort från mötet. Alltid intressant om det finns tips eller annan användbar information att förmedla till andra föräldrar på skolan. Hör av dig via info@ffsturebyskolan.se