Stoppa husbygget – Husbygget är stoppat!!

Japp, nu är det verkligen sant. Gruppen av engagerade föräldar lyckades få politikerna att lyssna på argumenten mot ett husbygge på skolans mark. Efter mycket jobb och lång tid av påverkan valde politikerna att rösta nej till förslaget.

Ett stort tack till alla som engagerat sig i frågan.

Nästa fas är att ta fram kreativa förslag om hur skolan kan använda denna mark på bästa sätt. Två olika medborgarförlag finns redan att jobba vidare på. Att hitta bra förslag, samarbeta med skolan (rektor och övrig personal) samt att lobba + fortsätta samarbetet med folkpartiet, vänsterpartiet mfl för att få igenom något förslag är jätteviktigt – en stor risk är annars att något av ”kontoren” kommer på samma husbyggaridé om nåt år och börjar om från början med alltihop..

Låter det intressant? Vill du vara med och påverka hur skolans mark ska kunna användas på bästa sätt för eleverna? Hör av dig till oss genom ”kontakta oss” eller ta direktkontakt med någon av styrelsemedlemmarna.

Mediainslag

DN 3/8-08